Ugebladsdistributionen slut med papir og blyant

I/S Ugebladsdistributionen ejes af Aller Media A/S og Egmont Publishing A/S og er Danmarks største distributør af ugeblade, magasiner og forlagsvarer med ca. 5000 forhandlere i Danmark, Sverige, Norge, Færøerne og Grønland – i alt 90 – 100 millioner eksemplarer pr. år.

UBD havde behov for en mobilløsning, der kunne samle og strømline hele distributionsprocessen med pakning, kørsel og levering hos kunderne, på en sådan måde, at papir og blyant kunne blive overflødigt.

Slut med papir og blyant

UBD havde en ældre webbaseret mobilløsning, som var følsom overfor manglende internetforbindelse og derfor blev den ikke anvendt af alle vognmændene. Derfor besluttede UBD sig for at anskaffe en skræddersyet TMS mobilløsning fra Tecsys.
Jens Pedersen, distributionschef hos UBD, forklarer: ”Valget af leverandør faldt os naturligt, da vi i forvejen havde Tecsys som leverandør til vores WMS Pick-to-Light løsning og TMS Ruteplanlægning”.

Tecsys TMS mobilløsningen er en app til iOS og Android, som kan anvendes på alle mobiltelefoner. App’en strømliner distributionsprocessen fra pålæsning af biler, til levering og afhentning af varer hos forhandlerne.

TMS mobilløsning

Med TMS app’en er det slut med papir og blyant. App’en sikrer, at hver enkelt forhandler altid modtager det korrekte antal kasser og bundter.

TMS mobilløsningen er robust og fungerer også offline, hvilket giver en oppetid på 99,9 pct. ”Efter vi har fået app’en, bliver jeg ikke ringet op midt om natten på grund af problemer. Bladene skal jo ud, og det er et must, at forhandlerne har deres varer til tiden”, siger Jens Pedersen.

Brugervenligt

”Vognmændene har taget godt imod app’en, som fungerer nemt. De logger på med deres UBD-login og vælger turen i menuen, som er logisk opbygget. App’en er designet, så en vognmand med vinterkolde fingre nemt kan ramme knappen. Bilstatus-funktionen er de også glade for, den sørger for, at vognmanden hele tiden har styr på hvor mange bundter, han har tilbage på bilen, hvilket er en stor hjælp”, fortæller Jens Pedersen.

Forbedret kundeservice

“God kundeservice er meget vigtigt for UBD og det er dejligt at erfare, at det lige præcis er kundeservice, som har hentet guldet hjem med denne løsning,” siger Jens Pedersen, og fortsætter: ”De har sparet meget tid og mange telefonopkald. De kan nu svare forhandlerne mere præcist, uden først at skulle undersøge og derefter vende tilbage. I dag har de fuldt status over alle vogne, de kan følge bilerne via GPS-tracking og det giver et unik overblik i forhold til, hvad der er leveret og hvad der er taget med retur, da alt er registreret i app’en. Dette er guld værd for vores kundeservice.”

”Support fra Tecsys fungerer fint” siger Jens Pedersen og fortsætter ” vi har to faste kontaktpersoner hos Tecsys og de kører parløb, så der altid er en til at servicere vores løsning”.

Et bedre overblik, og hurtigere og mere effektiv kommunikation med chaufførerne, betyder samtidig at hver kundeservice-medarbejder ofte vil kunne varetage disponering, planlægning og overvågning af flere køretøjer.