Optimer jeres kørsel

med et effektivt TMS

Tecsys Transport Management System

Styr på transporten. Styr på forretningen

Hos Tecsys har vi leveret rådgivning, software og hardware inden for transportstyring og logistik i 25 år, og vi kan derfor hjælpe jer med at finde den helt rigtige løsning til lige præcis jeres virksomhed. Det system, der passer til håndværkeren, er ikke nødvendigvis det rigtige til entreprenøren. Eller til pakketransportøren. Hvis der er noget, vi har lært, er det, at behov er forskellige. Og at de også løbende ændrer sig i den enkelte virksomhed.

Derfor er Tecsys TMS-systemet modulopbygget. Det giver stor fleksibilitet og sikrer, at investeringen også holder fremadrettet. Systemet kan nemlig løbende op- og nedskaleres i forhold til den enkelte virksomheds specifikke behov. Også jeres.

Få rådgivning

Peter Siggaard er ekspert i TMS

En altfavnende løsning til godstransport, pakkelevering og sporing

Med Tecsys TMS får I overblik. Vores Transport Management System sørger nemlig for, at I hele tiden ved, hvor jeres vogne er, og at I kan dokumentere alt – lige fra rettidig og korrekt levering til udlån af emballage.

Som udgangspunkt består Tecsys Transport Management Systen af en administrationsdel til kontoret og en app til en håndterminal i den enkelte vogn. Administrationsdelen og app’en taler sammen og sørger for, at chauffør og kontor hele tiden kan kommunikere ved ændringer i turliste eller pludseligt opståede forhindringer. App’en på håndterminalen hjælper også chaufføren i det daglige arbejde (turlister, stregkodescanninger, navigation m.m.) og giver overblik over de varer, der er læsset på vognen, og de kunder, varerne skal leveres til.

Tecsys Transport Management System er særligt relevant for:

Gods- og pakketransportører

Vognmænd

Entreprenører

Håndværkere

Det øger kundetilfredsheden, at I altid kan fortælle jeres kunder, hvor langt en evt. vare er, og hvornår de kan forvente, at den ankommer. I har også mulighed for at ændre på ruten undervejs, og I kan advisere en kunde pr. telefon eller mail, hvis en levering bliver forsinket. 

Systemet er meget alsidigt – og det hjælper jer med at optimere og fremtidssikre jeres forretning, fordi det både letter administrationen, øger kundetilfredsheden, begrænser antallet af kørte kilometer og skaber bedre overblik for både kontorpersonalet og chaufførerne.

I får selvfølgelig en løsning, der er sammensat af præcis de moduler, der er relevante for jer. Og hvis jeres behov ændrer sig, kan systemet ændre sig med jer.

Derudover kan Tecsys TMS konfigureres og integreres med jeres øvrige systemer, som fx div. softwareplatforme og økonomistyring, så integrationen mellem den enkelte vogn og virksomheden fungerer upåklageligt.

Oversigt over moduler til Tecsys Transport Management System

Flådestyring

Kortvisning, rapporter, GPS og øvrige kørselsdata

Tecsys Flådestyring med GPS-tracking giver jer nem adgang til LIVE overvågning og overblik over hele flåden af køretøjer via smartphones/håndterminaler i de enkelte vogne. I kan følge med på oversigtskort, hvor I kan se både ruter, placeringer, og hvem der kører hvor – og det er let at kontakte den enkelte chauffør.

  • Nemt og brugervenligt system, der virker på både computer og tablet.
  • Systemet sporer køretøjer i realtid med online GPS-sporing.
  • Systemet er altid 100 % opdateret, fordi den enkelte vogns smartphone/ håndterminal løbende sender data om positionen. Virker i hele verden.

Prøv Tecsys Flådestyring gratis i 30 dage

Automatisk ruteoptimering

Automatisk ruteoptimering og optimal pålæsning af pakker

Med Tecsys Ruteoptimering kan I udføre dagens leverancer med færrest muligt vogne og kørte kilometer. Systemet udarbejder helt automatisk en plan for fordelingen af dagens leverancer på så få vogne som muligt – og tager også hensyn til pakning af kolli: Alle leverancer bliver pakket i den rigtige rækkefølge (sidst ind først) og med mindst mulig spildplads.

  • Systemet tager hensyn til chaufførens arbejdstider, leverancens tidsfrister, krav om medarbejderkompetencer og specialudstyr.
  • Systemet laver en detaljeret plan for hvert køretøj med dagens stop i optimal rækkefølge.
  • Systemet planlægger hurtigt dagens ruter med brug af færre ressourcer. Det giver også en miljøbesparelse pga. det lavere brændstof-forbrug/en reduceret CO2-udledning.

Softwaresupport

Vi tilbyder altid en supportpakke, når I køber Tecsys TMS. Med den kan I sikre, at jeres medarbejdere hurtigt får svar på deres eventuelle spørgsmål, og at systemet altid bliver anvendt korrekt.

Vores kunder vælger ofte at få installeret Mobile Device management, så vores supportere har fjernadgang til den software, der ligger på håndterminalerne /smartphones i de enkelte vogne. Det gør det nemt at opdatere udstyret, uden at noget skal sendes ind til os.

Fjernsupport

Med SOTI Mobile Device Management kan I hjælpe den enkelte medarbejder med at løse et problem, mens han eller hun er på farten.

Smartphones

Vi har et bredt udvalg af hårdføre smartphones med indbyggede stregkodescannere. Kontakt os gerne for rådgivning.

Mobile printere

Vores udvalg af mobile printere er stort og omfattende. Ring for rådgivning, hvis du vil høre mere om mulighederne.

Sådan bestiller du TMS

Vi har en fast process, vi arbejder ud fra, når du bestiller et TMS. Vores projektleder sørger for at følge projektet helt til dørs.

Rådgivning

Kravspecifikation

Software-udvikling

Test

Implementering

Support

Kundereferencer

OK Benzin anvender Tecsys TMS til leverance af brændstof til virksomheder og private.

“Tecsys’ store kompetence inden for mobile løsninger samt logistik er den perfekte platform for videreudvikling af OK’s løsning.”

UBD anvender en mobil Tecsys løsning, når de skal ud til deres 5000 forhandlere.

”Valget af leverandør faldt os naturligt, da vi i forvejen havde Tecsys som leverandør til vores WMS løsning og TMS Ruteoptimering”.

Når kunder venter på varer fra Visti Christensen, kender de altid ankomsttiden.

“Slutkunden forventer at blive holdt opdateret med leverancetidspunktet. Derfor har vi investeret i Tecsys TMS.”