OMS: Order Management System
Tecsys OMS giver overblik over din lagerbeholdning på tværs af butiksreoler, butikslager og logistikcenter, og sørger for at ordrer bliver gennemført ud fra kundens ønsker til levering eller pick up i butik.
Tecsys OMS simplificerer omnichannel handel
Tecsys OMS hjælper dig med at modtage betalinger, fakturere, dele forsendelser op, samle kundedata på tværs af fysiske og digitale kanaler og meget mere – vi fjerner kompleksiteten ved at styre omnichannel ordrer.
Hvis du har vækstdrømme, hjælper Tecsys OMS dig med at gøre dem til virkelighed. Vores modulære og fleksible OMS er et af markedets bedste kapacitetssystemer, der håndterer mere end 3.000 ordrer pr. minut. Det er derfor, nogle af verdens største forhandlere stoler på Tecsys OMS med deres ordreudførelse.

Detailhandel er en konkurrencepræget branche. Hvis du ikke konstant udvikler, ændrer og tilpasser din virksomhed til dine kundernes ønsker og behov, kan det mærkes på omsætningen. Med Tecsys cloudbaserede OMS løsning, har du et system der løbende får tilført nye relevante muligheder. Du får blandt andet:
- Synlighed af samlet lagerbeholdning i realtid
- Forudbestil varer
- Hurtig levering fra distributionscenter, varelager eller butik
- Ordre-konsolidering, der forbedrer kundetilfredsheden
- Pluk/pak/send direkte i butikken – muliggør ship-from-store
- Kvitteringsfri returstyring i butikken, der inspirerer til flere køb
- Intelligent distributør-styring
- On-the-fly ændringer til systemopsætning
Ofte stillede spørgsmål
Svar: For at konkurrere med Amazon, der har fulfillment centre over hele verden, har detailhandlere ikke andet valg end at gøre brug af omnichannel for at forblive konkurrencedygtige.
Svar: En ERP kan være besværlig og vanskelig at arbejde i, når det drejer sig om andet end økonomistyring. Du har brug for en konfigurerbar løsning, der kan følge med de stadigt skiftende krav kunderne stiller til omnichannel handel.
Svar: Med begrænset lagerplads giver Tecsys OMS store fordele, da du får overblikket over den samlede lagerbeholdning på tværs af din virksomhed. Du kan sælge fra andre butikkers lagre, distributionscentre, oprette ordrestyringspræferencer og nemt konsolidere ordrer.
Svar: Vi tilbyder fleksible integrationsstrategier, baseret på vores erfaringer fra andre detailhandlere, der, ligesom jer, havde svært ved at indlæse butiksbeholdning. Tal med os, så kan vi sammen finde en løsning.
Svar: De fleste detailansatte har tidspunkter, hvor de har travlt i butikken, og tidspunkter hvor der er tid til andre opgaver. Det er kritisk at udnytte disse ressourcer, når der ikke er kunder i butikken.
Svar: Mange organisationer synes det er nemmere at lade være med at ændre noget, men for at forblive konkurrencedygtige, er det vigtigt at følge med nye teknologier. Vores konsulenter hjælper dig med at udarbejde en plan for at justere din supply chain, i overensstemmelse med jeres øvrige opgaver.
Svar: Vores brugervenlige mobile løsning er designet specifikt til hurtig indlæring for at få butiksansatte hurtigt i gang.
Hvem bør købe Tecsys OMS?
Enhver detailhandel der ønsker at forbinde sine digitale kanaler med sine fysiske butikker vil have glæde af et OMS. Men vi har opstillet nogle kriterier, som bedst beskriver det segment af detailmarkedet, vi henvender os til:
- Mere end 25 butikker fordelt i Danmark, Europa eller globalt. Eller ambitioner om at vækste til mere end 25 butikker.
- Ønsker fuld synlighed i varebeholdning, på tværs af lager og butiksbeholdninger.
- Vil forbedre sine muligheder for order fulfillment.

Omnichannel fulfillment muligheder for detail

Click and collect
Køb eller reserver online – afhentning i butikken (click-and-collect) er omnichannel detailhandlens foretrukne fullfillmentkanal. Click and collect giver detailhandlerne muligheden for at bruge eksisterende butiksvarer til at levere onlineordrer. Click and collect øger salget på tværs af kanaler, kurvstørrelser og kundeloyalitet. Du giver dine kunder fleksibilitet til at købe online og vælge afhentning i en butik efter deres valg. Du kan også vælge at lade kunderne reservere varer online, hvis kunden vil se/prøve varen i butikken inden betaling. Det kan være praktisk for kunden, hvis varen er svær at returnere, f.eks. ved møbelkøb.
Click and collect fordele:
- Spar på forsendelsesomkostninger
- Forøg salget (58,8% af kunderne køber flere varer, mens de er i butikken)
- Forbedret kundetilfredshed
- Styrker loyalitet
- Udvid antallet af varer i kurv
- Kør opsalgsmuligheder

Ship to Store
Ship to store (køb online, afhentning i butikken) er en løsning, der glæder kunder og udnytter eksisterende butiksressourcer. Uanset om produkterne findes på et distributionscenter, 3PL eller i en anden butiks beholdning, dirigerer en OMS bestillinger fra dets nuværende placering til det ønskede afhentningssted. På den måde opnår du stadig alle fordelene fra Click and collect, men udvider kundernes afhentningsmuligheder, da alle varer kan hentes i alle butikker. Tecsys OMS sørger for at de bliver leveret til rette butik, og informerer kunden, når varerne er klar til afhentning.
Fordele ved Ship To Store:
- Udnytter detailhandlernes interne leveringsnetværk
- Reducerer stillestående lagerbeholdning
- Samt alle fordelene ved Click and Collect

Ship from Store
Ship from Store reducerer omkostninger og leveringstider ved at omdanne dine butikker til lokale distributionscentre. Hver butiks lagerkapacitet og varebeholdning bliver løbede opdateret. Den enkelte butik har individuelle forretningsregler for at imødekomme hver enkelt detailhandlers behov. Detailhandlerne kan f.eks. angive det maksimale antal ordrer, der kan nås at blive pakket af personalet, og en minimum beholdning af varer, de vil bibeholde i butikkken.
Tecsys’ Ship from Store-Fulfillment indeholder også funktioner til fakturering, fakturaforsendelse, etiketudskrivning og transportørhåndtering.
Ship-from-DC fungerer på samme måde som ship from store. Her afsendes varen blot direkte fra distributionscenteret til kundens adresse.
Fordele ved Ship from Store:
- Hurtige leveringstider
- Optimerer lønkroner ved at medarbejderne har flere funktioner
- Eliminering af lageromkostninger
Kundereferencer

Browns Shoes
På trods af at have et avanceret 7.000 m2 distributionscenter, ønskede Browns en måde at udnytte sit fulde varelager – inklusiv varer i butikker, til ordre fulfillment. De havde brug for nøjagtighed og evnen til effektivt at udnytte varebeholdning fra enhver placering- hurtigt.
Efter implementering af Tecsys OMS tilbyder Browns Shoes nu en robust ordre-til-fulfillment. Faktisk kan kundeordrer nu tage så lidt som 15 minutter fra ordremodtagelse til bekræftelsesmail med trackinginfo. I dag tilbyder Browns Shoes hurtig levering med 99,5% nøjagtighed med endnu strammere leveringstider end kunderne forventer.
“Denne implementering vil gøre det muligt for os at være på forkant af omnichannel-detailhandlen i de kommende år.”
– Richard Sejean, direktør for e-handel

Henry’s
Besøgende på webstedet kan købe online ved at se realtidsliste over lagerbeholdninger og returnere varer hvor som helst. Derudover har funktionen Reserve Online, Pickup In-Store, gjort det muligt for kunder at udnytte både online overblikket og ekspertise i butikken. Dette har hjulpet Henry’s med at udnytte lagerbeholdningen mere effektivt og øge butikstrafikken.“Med OrderDynamics tilbyder vi en ægte omnichannel-oplevelse, der giver vores kunder en række praktiske måder at shoppe på og hjælper med at strømline vores fulfillment og drift af forretningen.”– Ian Landy, CEO
Sådan får du Tecsys OMS
Vi har en fast process vi arbejder ud fra, når du bestiller Tecsys OMS. Vores projektleder sørger for at følge projektet helt til dørs.

Rådgivning

Kravspecifikation

Softwareudvikling

Implementering

Support
Softwaresupport
Vi tilbyder altid en supportpakke, når du køber Order Dynamics. På den måde sikrer du, at dine medarbejdere hurtigt får svar på spørgsmål og at systemet anvendes korrekt. Vi prioriterer vores support højt, og sørger for at din software er opdateret og funktionel så hurtigt som muligt.
