MyTrendyPhone: Mest af alt skulle der effektiviseres

Del

MyTrendyPhone sparer omkring 2000 timer hver måned

Flere transportører

Det internationale ecommercesite MyTrendyPhone fik optimeret deres lagerprocesser, da de i 2015 valgte WMS7 til at styre lageret. MyTrendyPhone ønskede et Fleksibelt system, der kunne håndtere de mange transportører, der bringer varerne ud i det meste af verden.

Webshoppen leverer til det meste af verden ved hjælp af forskellige transportører

Det skulle lagersystemet kunne håndtere, så pakkerne blev forsynet med de rette forsendelseskoder.

Afgiver de danske kunder en ordre inden kl. 16, bringes den ud næste dag. Det kræver en skarp proces og et sikkert system.

Større throughput

Mest af alt skulle der effektiviseres, så lageret kunne håndtere et større throughput. MyTrendyPhone har 100.000 varenumre, der alle skal indlagres og plukkes så effektivt som muligt.

Med mere end 150.000 ordrelinjer hver måned, kan der spares meget ved at optimere plukketiden. Multipluk har derfor været en vigtig funktion for at kunne opnå de ønskede besparelser.

Sparring og fleksibilitet

Valget faldt også på Tecsys, da det var et egetudviklet system, der tilbød god fleksibilitet i forhold til ønsker og tilpasninger. Det var helt naturligt at Tecsys var til stede under implementeringen, og kunne tilbyde sparring igennem hele processen.

Gode resultater

”Nu har systemet været i drift i 6 måneder og vi kan måle en effektivisering af vores plukketid på 32,8 %. Tidligere var gennemsnitstiden på en plukkelinje 58 sekunder, og den er nu nede på 39 sekunder. Vores mål er at få plukketiden ned på 30 sekunder efter de kommende procesændringer” fortæller Silvan Popivic, ejer af MyTrendyPhone.